HU | EN | DE | FR

Megye

Közgyűlés

Hivatal

Közérdekű adatok

Kattintásra átvált az akadálymentes verzióra!

Kezdőoldal Hírarchívum


A megye települései

Képgaléria


04.08.
2014.
TISZA-TÓ NEMZETI PROGRAM 
Lépcsőn járó halak, víz alatti porszívózás - Forrás: tiszato.com

 A Kormány a tavalyi év végén hagyta jóvá a Tisza-tó Kiemelt Nemzeti Programot, amely lehetőséget teremt a Tisza-tó térségének teljes körű fejlesztésére. A tervek mellé a fejlesztési forrás is rendelkezésre áll, így a következő hét év során 35 milliárd forint érkezik a térségbe. A nemzeti program egyik fontos eleme a Komplex Tisza-tó Projekt, melynek célja a tó élővilága egyensúlyának hosszú távú garantálása. Már működik a www.tiszato.com oldal is, ahol szinte minden információ megtalálható a térséggel kapcsolatban.

A Tisza-tó Kiemelt Nemzeti Program részeként a Tisza-tó térségének megközelítését biztosító legfontosabb főutak burkolatának felújítása, a helyi kerékpárutak építése, valamint a turisztikai és gazdaságfejlesztést célzó programelemek mellett található a Komplex Tisza-tó Projekt is, melynek keretében 6 és fél milliárd forintos beruházás valósul meg. Célja a vízgazdálkodás javítása, az öntözővíz igények kielégítése mellett szerepel az ökológiai egyensúly biztosítása és az idegenforgalmi hasznosítás is. A beruházás tervezésekor készített közvélemény kutatások és szakértői vélemények egyaránt rámutattak, hogy a térség fejlődése szorosan összefügg a Tisza-tó fenntarthatóságával. Az intézkedés hatására a Tisza-tó kellő vízáramlási viszonyainak biztosításával az ökológiai egyensúly hosszú távon is megőrizhető lesz.

Kétségtelenül a projekt egyik legérdekesebb eleme az ökológiai hallépcső építése. A mesterséges patak 1300 méter hosszan biztosít közlekedési útvonalat a halaknak a Tisza alvizétől a Tisza-tóig és vissza, megkerülve a kiskörei vízlépcsőt. A halátjáró kialakítása ökológiai kapcsolatot biztosít a folyó és a tározó élővilágának. A területen már látszik a kígyózó patakmeder, ami 8-9 méteres szintkülönbséget tesz átjárhatóvá a halaknak, 10-15 centiméteres lépcsők segítségével. Az ökológiai lépcső méreténél fogva országosan egyedülálló, de az is különlegessé teszi, hogy komoly biológiai, halgazdálkodási kutatások terepe lesz.

Szintén a projekt része az árvízi hullámverésnek kitett partvonal megerősítése is, ami három Heves megyei település környékét érinti. Tiszanána, Dinnyéshát és Sarud térségében erősítik meg a partfalat, mintegy 500 méter hosszúságban. Megújulnak a Tisza-tó öblítőcsatornáin lévő zsilipek is, amelyeknek egyrészt a csónakforgalom biztosításában, másrészt a medencék friss vízzel való ellátásában van nagy szerepük. Nagy erővel folynak a kotrási munkálatok a Tisza-tó több részén. A csatornák fontos közlekedési útvonalak, ugyanakkor a vízáramlást is biztosítják, így ezeken a szakaszokon létfontosságú a hordalék lerakódás eltávolítása.  A Tisza-tó minden medencéjét érinti a lepelkotrás, ami a lerakódott iszap és homok mintegy 30 centi vastagságban való eltávolítását jelenti, mintha víz alatti porszívózást végeznénk. Az iszap a Tisza-tó szigeteire kerül, helyet adva mintegy egymillió köbméternyi plusz víznek. Így valósul meg az ökológiai egyensúly biztosítása mellett a tározó kapacitásának növelése.

 

Minden ami Tisza-tó: www.tiszato.com


  

Vállalkozás-ösztönzés

Kattintson a térképre a vállalkozások megtekintéséhez.

Hírlevél

A hírlevél feliratkozáshoz kérjük adja meg az email-címét:

Eseménynaptár
KeSzCsSzVa
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
2017. Június
Közadatkereső

A közadatkereső használatával bárki hozzáférhet a közzétételre kötelezett szervek közzétett adataihoz.

Közösség
Partnereink
GFX + DEV + SEO + APP Arculattervezés, Portál fejlesztés, Webáruház készítés, Arculati kézikönyv, Grafikai tervezés, Logó tervezés, Weboldal tervezés, Egyedi fejlesztések, Keresőmarketing, SEO
Köszöntő | Megye | Közgyülés | Hivatal | Közérdekű | Aktuális | HONLAPTÉRKÉP

Jász-Nagykun-Szolnok Megye Önkormányzati Hivatal

5000, Szolnok Kossuth L. u 2. 56/505-200* info@jnszm.hu

Készítette és üzemeltetiEP választás INTERREG IIIC